Pinkstertocht Antwerpen

In het Pinksterweekeinde is de openingstocht van onze watersportvereniging (W.S.V.) naar Antwerpen en terug.

Datum: (7) 8 t/m 10 juni

Zowel leden als niet leden van de W.S.V. kunnen zich voor deze tocht inschrijven. Alle ligplaatshouders, zeilboten en motorboten, zijn van harte welkom.

Deze tocht is een uitstekende gelegenheid om andere zeilers en booteigenaren te leren kennen en nader kennis te maken met andere leden van de vereniging. En biedt een mooie kans om met je eigen boot in flottielje naar Antwerpen te varen.

Programma:

• Wij varen uit op 7 juni of 8 juni, dit is vrij voor elke bemanning te besluiten.
  • Op vrijdagmiddag 7 juni varen we van Bruinisse naar de haven van Wemeldinge en overnachten daar.
  • Zaterdagochtend arriveren de andere schepen voor de havenmond van Wemeldinge en varen wij vervolgens gezamenlijk door het kanaal, door bruggen en sluis naar de Westerschelde.
  • Na een dag varen zullen wij rond 18.00 uur in Antwerpen kunnen aanmeren in het Willemsdok aan de voet van het MAS in Antwerpen.
  • Op zondag 9 juni zullen wij enkele leuke plekken in Antwerpen bezoeken, en dit onder architectonische begeleiding.
  • Zondagavond 10 juni er een diner in RYCB Yachtclub op de linkeroever.
  • Maandagochtend 11 juni vertrekken we weer naar Bruinisse.

Er komt voor iedereen een nauwkeurige beschrijving van de tocht m.b.t. getijden en stroming. Op de Westerschelde en de routebeschrijving geven ook sluizen en bruggen aan. Evenals hoe de haven van Antwerpen is aan te varen.
Deze documenten ontvangt u na uw inschrijving.

Het inschrijfgeld bedraagt € 75,- per persoon.
Kinderen tot 12 jaar € 40,- en kinderen tot 6 jaar € 10,-.
Inbegrepen zijn;

– BBQ op zondagavond in de RYCB Yachtclub, inclusief drank
– Vervoer van de haven heen en terug naar de Yachtclub
– Zondagmiddag activiteit/ architectonische stadsrondleiding
– Organisatie van de tocht en route begeleiding

Het inschrijfgeld is exclusief het liggeld in het Willemsdok. Dit graag apart afrekenen met de organisatie.

Interesse? I.v.m. reserveringen van het Willemsdok en de RYCB Yachtclub verzoeken wij u zo spoedig mogelijk (bij voorkeur nog deze week) in te schrijven door een mail te sturen naar Luc De Graef (Ldg1@telenet.be).

Alle ligplaatshouders zijn van harte welkom deel te nemen!
En vol is vol.